måndag 19 april 2010

Douglas vs. Räven

Råkade ut för en liten incident i lördags. Jag, Henrik o Douglas va ute o promenerade i skogen som vanligt. Vi var nästan framme vi slutet av skogen o skulle då kalla in Douglas som sprang lös. Men precis innan vi hade tänkt göra detta så ser jag något i skogen, tittar till o upptäcker en räv som springer. Fan, hinner jag tänka o kollar på Douglas. Han har nu upptäckt den springande räven o börjar göra sig redo. Jag med min sega aphjärna hinner inte få fram nått komando utan bara nått mesigt nej eller nått likande (Misstag nr 1). Så Douglas sätter fart efter räven, rakt in i skogen! Jag o Henrik tittar på varandra o tänker högt: FAN. Så vi sätter oxå av in i skogen. Detta var misstag nr 2. För douglas stannar nämligen upp lite längre fram i skogen o ser då att vi följer med så då fortsätter han ju såklart att springa....
Men efter en stund ser jag något litet svart en bit framför mig i skogen. Ropar på douglas som då kommer springades mot mig så glatt. Helt oskadd men blöt om magen o benen så jag antar att han ramlade i en vattenpöl eller nått...

Ps. Jag vet att man inte får ha hundar lösa i mark där det kan finnas vilt just nu.....Men jag ignorera det för jag anser att jag har en sådan ofarlig hund att han aldrig skulle kunna skada ett annat djur. Men jag inser att djuren kan bli stressade utav att han springer efter dom. Men detta har hänt en gång, o jag ska göra allt i min makt för att se till att det inte händer igen! Ds

xoxo Bella

2 kommentarer:

Terese sa...

Haha! Äventyr i hög grad ;)

Anton sa...

är det du som är olaglig då :)